BURSA TEKNİK ÜNİVERSİTESİ


Bursa Yerli Markalı Otomobil Üretimine Hazır 08.02.2012

Yayın Tarihi : 10 Şubat 2014 , Pazartesi


Bursa Yerli Markalı Otomobil Üretimine Hazır

BASIN BÜLTENİ

BURSA YERLİ MARKALI OTOMOBİL ÜRETİMİNE HAZIR
- ‘BURSA YERLİ OTOMOBİLE HAZIR MI?’ KONULU TOPLANTIDA AKADEMİSYENLER, İŞADAMLARI VE OTOMOBİL SEKTÖRÜNÜN UZMANLAR TARAFINDAN BURSA’NIN YERLİ OTOMOBİL MARKASI ÜRETMEYE HAZIR OLDUĞUNU FİKİR BİRLİĞİYLE DİLE GETİRDİLER.
- BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE BAŞKANI RECEP ALTEPE; “BURSA’NIN GEREKLİ ALTYAPISI VAR. SADECE İRADE GEREKİYOR”
- KENT KONSEYİ BAŞKANI PALA; “YERLİ ÜRETİM Mİ? YERLİ MARKA MI? SORUSUNA CEVAP VERİLMELİ” BURSA – Bursa Kent Konseyi’nin gerçekleştirdiği ‘Bursa Yerli Otomobile Hazır Mı?’ konulu toplantıda, işadamları ve otomobil sektöründeki uzmanlar tarafından Bursa’nın yerli otomobil markası üretmeye hazır olduğunu fikir birliğiyle dile getirildi.

Bursa Kent Konseyi tarafından düzenlenen ‘Bursa Konuşuyor’ adlı toplantıda ‘‘Bursa Yerli Otomobile Hazır Mı?’ ele alındı. Atatürk Kongre Kültür Merkezi (Merinos AKKM) Başkanlık Salonu’ndaki toplantının açılış konuşmasını Bursa Çalışma Grubu Temsilcisi Makine Yüksek Mühendisi İsmail Hakkı Kavurmacı yaptı.Otomotiv sektöründeki uzmanların, akademisyenlerin ve işadamlarının katıldığı toplantıda konuşan Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe, yerli markaların üretilmesi ve yerli tasarımcılığın geliştirilmesinin milli dava olduğunu söyledi. Artık taşeronculuktan işin sahibi konumuna gelinmesi gerektiğini belirten Başkan Recep Altepe, “Bursa fabrikalarında her şey üretiliyor. Ancak başka markalar adı altında, herhangi bir firmanın projesi olarak yapılıyor. Artık bu yapılır mı demenin gereği yok. Zaten 50 yıldır yapılıyor. Başlanmayan hiçbir iş başarılamaz. Projenin başlaması, doğru yol haritasının çizilmesi gerekiyor. Bursa’nın gerekli altyapısı var. Sadece irade gerekiyor. Gerekli adımların atılması gerekiyor. Yola çıktığınızda sıkıntıları çözersiniz. Türkiye olarak New York’un taksilerine talip olundu. İhale onaylansaydı zaten üretilecekti. Teknoloji hiç kimsenin malı değil. Yeni ve genç fabrikalarımızın yanında düşüncelerimiz de yeni olursa tüm dünyada ortak buluruz” dedi.

Bursa’nın en önemli gücünün sanayi olduğunu ifade eden Başkan Altepe, Türkiye’nin ve Bursa’nın yerli markalara ihtiyacı olduğunu dile getirdi. ‘Avrupa’nın birçok yerinde turistleri Türk marka otomobillerin gezdirirken, Avrupa caddelerinde niye yerli tramvaylarımız gitmesin?’ düşüncesiyle yerli tramvay projesine başladıklarını anlatan Başkan Altepe, “Yerli tramvay üretme düşüncemizi ilk dile getirdiğimizde herkes hayal diyordu. Fakat başladığımızda kolay olduğunu gördük. Yeter ki yapacak insan olsun. İrade olsun. İşe başladıktan sonra büyükşehir belediyelerimizden de destek aldık. Hatta çok iyi olur dediler. Bizler işin en zor tarafını yapıyoruz. Marka üreterek dünyaya satıp marka değerinin burada kalmasını istiyoruz. Başlanmayan hiçbir şey bitmez. Şuanda bir vagonun bize gelişi 8 milyon TL’dir. 4 vagonu yan yana koyduğunuzda 32 milyon TL ediyor. Bu para tamamen yurt dışına gidiyor. Yedek parçaları zaten çok pahalı ve onlara bağımlı oluyorsunuz. Eğer üretimi burada yaparsak kaynak bize kalacak” diye konuştu.

Yurt dışındaki vagon markalarına karşı avantajlı olduklarını hatırlatan Başkan Altepe, “Türkiye’de 15 yılda 45 milyar dolarlık raylı sistem aracına ihtiyaç var. Dünyada ise 15 yılda 1 trilyon dolarlık raylı sistem aracına ihtiyaç var. Böyle bir pazarda niye bizim 32 milyon TL’miz dışarı gitsin. Artık yeteri kadar farklı markalara üretim yaptık. Bundan sonra üretimin yanında kendi markalarımızı da oluşturmalıyız. Yurt içinde gerekli talepte var. İstanbul, Ankara, kayseri, Konya yerli vagon almaya hazır. Raylı sisteme geçecek olan Adapazarı, Kütahya, Gaziantep ve Samsun ise yerli üretime geçilmesini beklediklerini iletti” dedi.

Panelin moderatörlüğünü yapan Bursa Kent Konseyi Başkanı Mehmet Semih Pala, Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin destek ve katkılarıyla Türkiye’nin en aktif kent konseyi konumuna geldiklerini söyledi. Yeni Bursa markası olarak katılımcılarıyla birlikte Türkiye’nin gündemine geldiklerini hatırlatan Pala, “Seçimle iş başına geldiğimizden bu güne kadar 3 bin 286 etkinlik yapıldı. Bursa’yı ve Türkiye’yi ilgilendiren her konuyu gündeme alıyoruz. Gündemde olan yerli otomobil konusunda ele alıyoruz. Bursa önemli bir kenttir. Otomobil üretiminin de merkezidir. Bu yüzden yerli otomobil konusuna Bursa seyirci kalamaz. Misyonu gereği bu konuyu konuşmalıdır. Teknik uzmanların yanında halk tarafından da konuşulmalıdır. Bursa katma değer açısından önemli bir kenttir. Türkiye’de üretilen araçların yüzde 60’a yakını bu kentte üretiliyor. Toplantıda yeni yeni ufuklar açmayı hedefliyoruz. Yerli üretim mi? Yerli marka mı? Sorularına cevap verilmelidir” diye konuştu.

Panelde konuşan Taşıt Yan Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Yönetim Kurulu üyesi Neslihan Küçükoğlu ise, Türkiye´de 2011 yılında 1 milyon 260 bin araç üretildiğini ifade etti. Bunun 801 binin ihracat olduğunu kaydeden Küçükoğlu, iç pazar satışının 910 bin 867 adet olduğunu belirtti. Bursa´nın ana ve yan sanayi açısından güçlü olduğunu söyleyen Küçükoğlu, “Karsan, Güleryüz, Tofaş ve Renault ile 4 ana sanayi firması var. Biz, Bursa’nın yerli markaya hazır olduğunu söylüyoruz. Türk otomotiv yan sanayi yerli markaya hazırdır. Biz de tüm desteği vermeye hazırız” dedi.

Bursa Teknik Üniversitesi (BTÜ) Rektörü Ali Sürmen, teknik açıdan hazır olunmasa da yola çıkmanın gerektiğini ifade etti. Kısa sürede bunun başarılabileceğini anlatan Sürmen, “Bursa bu iş için çoktan hazırdır. Yol hatalarında, devrim otomobilinde olduğu gibi geriye dönmenin bize nelere mal olduğunu gördük. Bursa, teknik açıdan kesinlikle hazırdır. En mühim iş marka oluşturmaktır. Bunu 50 yıl önce başarsaydık bugün 1 trilyon dolarlık ihracatımız olacaktı” diye konuştu.

Makine Mühendisleri Odası Bursa Şubesi Başkanı İbrahim Mart ise, sanayinin küresel güçlerden bağımsız olarak yerli markalar geliştirmek zorunda olduğunu kaydtti. Ağırlaşan şartlara rağmen yerli otomobil üretilebileceğini anlatan Mart, “60lı yıllarda kaçırdığımız fırsatı tekrar yakalayacağımıza inanıyoruz. 40 yıllık deneyimin ardından ülkemiz artık öğrenme sürecini tamamlamıştır. Ülkmezin mühendislik birikimi ve güçlü yan sanayi ile otomobil tasarımı yapabilecek ve üretebilecek güçtedir” dedi.

Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Otomotiv Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. İhsan Karamangil, Bursa´nın yerli otomobil markası üretebilecek kapasitede olduğunu anlatarak, otomotiv ana ve yan sanayisi, yetişmiş insan gücü ve üniversiteleriyle birliktelik yapan Bursa’nın yerli otomobil tasarlayacak ve üretecek deneyim ve bilgi birikimine sahip olduğunu söyledi. Karamangil, Türkiye’nin klasik teknolojide kaçırdığı yerli marka fırsatını, hibrit araçlarda yakalabileceğini dile getirdi.

Müstakil Sanayici ve İşadamları Derneği (MÜSİAD) Bursa Şube Başkanı Hasan Çepni ise, otomobil hayatın bir parçası olduğunu kaydederek, “İnsandan sonra yer yüzündeki en fazla bulunan madde konumuna gelmiştir. 50 yıl önceki mühendislerin başarısı da göz ardı edilmemelidir. 50 yıl öncesinden yerli otomobil yapılabileceğini göstermişler. Bursa hep ilklerin şehri oldu. Bursa yerli otomobil üretimine hazırdır. Büyükşehir’in yerli vagon üretim projesi de desteklenmelidir” diye konuştu.

Yeni Sanayici ve İşadamları Derneği (YENİSİAD) Başkanı Mehmet Demirci, Bursa’nın yerli otomobil markası üretimine hazır olduğunu ifade etti. Bursa’nın 70’li yıllarda başlayan otomobil serüveninde kendini hep geliştirdiğini anlatan Demirci, yerli firmaların ulusal bir marka oluşturmaya hazır olduğunu kaydetti.

Konuşmaların ardından Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe ve Bursa Kent Konseyi Başkanı Mehmet Semih Pala tarafından konuşmacılara plaket verildi.