- BTÜ'den HABERLER
- 22 Kasım 2024 , Cuma
Aynur KAYA
Aynur KAYA
Uzaktan Eğitim Sürecinde "Eğitimde Ahlak ve Etik”
Bursa Teknik Üniversitesi (BTÜ) Yabancı Diller Yüksekokulu (YDYO) ve Coventry Üniversitesi işbirliğinde uzaktan eğitim sürecinde daha da önemli hale gelen ahlak ve etik davranış konusunu gündeme getirmek amacıyla bir webinar düzenlendi.
BTÜ YDYO Yabancı Diller Bölüm Başkanı Öğr. Gör. Miranda Karjagdiu Çolak moderatörlüğünde gerçekleştirilen webinarda Coventry Üniversitesi Akademik Dürüstlük Kurumsal Lideri Dr. Irene Glendinning akademik dürüstlük kavramını ve bunun eğitim ve araştırma alanındaki önemini anlattı. Birçok eğitimcinin intihalin eğitim sürecindeki boşluklardan kaynaklandığı hususunda hemfikir olduğunu aktaran Dr. Glendinning, yükseköğrenime gelen tüm öğrencilerin, programlarını tüm çalışma süreleri boyunca başarılı bir şekilde tamamlamaları için gerekli becerileri geliştirmeleri için ciddi bir eğitime ihtiyaç duyduklarını, öğrencilerin akademik tarzda nasıl yazacaklarını veya kaynaklardan nasıl yararlanacaklarını bilmeme durumunda büyük olasılıkla yanlışlıkla da olsa intihal yapabileceklerini aktardı. Kasıtlı kopya çekmenin hiçbir cezai sonucunun olmaması ve öğrencilerin herkesin bir şekilde bundan paçayı sıyırdığına inanması gibi durumlarda, öğrencilerin akademik sahtekârlığa başvurmaya daha meyilli olduklarını da ifade eden Dr. Glendinning, akademik sahtekârlığı tespit etmek ve önlemek için kurum çapında tutarlı ve adil bir şekilde uygulanan çok şeffaf bir yaklaşım ve caydırıcı politikaların olması gerektiğini vurguladı.
Etkinliğin devamında Dr. Glendinning katılımcıların algılarını yakalamak, öğrenme ve değerlendirmede kabul edilebilir ve kabul edilemez davranışları nasıl ayırt ettiklerini bulmak için bazı senaryolar uyguladı. Online eğitimle ortaya çıkan yeni fırsatlara rağmen ahlak içinde çalışan öğrenci ve öğretmen topluluklar oluşturmaya yönelik çalışmalar yürüttüklerini belirten Dr. Glendinning, bu çalışmaların öğretmenin gücüne olan inancını geri getirdiğini, eğitimde ahlakın aynı zamanda iyi bir topluluğu önemsemek ve inşa etmekle ilgili olduğunu ve öğrencilerin hile yapmanın kendi çıkarlarına olmadığını öğrenmelerini umduklarını söyledi.