Ön yükleyici logo


Haber fotoğrafı
Yazı Fontu

Raylı Sistemlerin Sinyalizasyonu Semineri

Raylı Sistemlerin Sinyalizasyonu Semineri

Bursa Teknik Üniversitesi (BTÜ) Mimar Sinan Yerleşkesi Turkuaz Salon’da, İstanbul Teknik Üniversitesi Elektrik Elektronik Fakültesi Kontrol ve Otomasyon Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Mehmet Turan Söylemez “Raylı Sistemlerin Sinyalizasyonu” konulu seminer verdi.

Raylı sistemlerde sinyalizasyon sistemleri, elektrikli raylı sistemlerin boyutlandırılması, enerji verimliliği gibi konularda ülkemizde ve dünya genelinde yapılan çalışmalar hakkında bilgiler aktaran Söylemez, “Genel anlamda Demiryolu sinyalizasyonu, raylar üzerinde hareket eden trenlerin çarpışmasını engelleme, verimli ve emniyetli şekilde ulaşımı sağlamaya yönelik çalışmalar bütünüdür. Tren algılama sistemleri, makaslar, sinyal ikaz işaretleri, araç üstü ekipmanlar (ATS, ATP), anklaşman dediğimiz unsurlar sinyalizasyon sisteminin alt yapısını oluşturur.” dedi. Demiryollarının güvenli bir yolculuk sağlaması, doğrudan ulaşım, ekonomik ve enerji verimli, çevre dostu olması sebepleriyle çok tercih edilen bir ulaşım türü olduğunu belirten Söylemez, “2023 hedefleri kapsamında 11499km yeni demiryolu ağı, büyük şehirler için büyük toplu ulaşım ağları, tüm demiryolu ağlarının elektrifikasyonu ve sinyalizasyonu, fabrika ve limanların demiryollarına tam entegrasyonu ile demiryolu taşımacılığını artırma amaçlı çalışmalar yürütülmekte. Akademik anlamda da raylı sistemler konusunda yapılan çalışmalar geçmiş yıllara oranla önemli ölçüde artmıştır.” dedi. Avrupa ülkelerinde raylı sistemler sinyalizasyonu ile ilgili çalışmaların 1850’lere dayandığını belirten Söylemez, “Sinyalizasyon konusunda çok köklü bir geçmişe sahip olmamakla birlikte şuan Türkiye’deki sinyalizasyon sistemiyle ilgili mevcut çalışmalar sebebiyle rekabetin arttığını ve fiyatların ciddi anlamda düştüğünü söyleyebiliriz.” diye konuştu. Sinyalizasyonlu demiryolu ağlarının arttırılması çalışmalarının devam ettiğini belirten Söylemez, “İpekyolu’nun bir parçası olmak istiyorsak, Demiryolu ağı anlamında Avrupa ve diğer dünya ülkeleriyle entegre olmalıyız. Bunun için de biz akademisyenlere önemli görevler düşüyor” diye konuştu.



Okunma sayısı: 2350